להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



10 טיפים לשינה טובה אצל פעוטות וילדים:
 
איגדתי לכם כאן כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם להרדים את הפעוט בצורה קלה יותר ועצמאית, ויעזרו לכם לעבור את הלילה בשלום.
 
  1. ערכו תצפיות על התינוק שלכם וזהו מהם סימני העייפות הראשונים שלו. השכיבו אותו לישון בסימני העייפות הראשונים. בכי הוא סימן מאוחר לעייפות. ודאו שאתם מזהים סימנים קודמים.
  2. שאלו את עצמכם – באיזו שעה אתם חושבים שהילד שלכם מתחיל להיות עייף? זו השעה שבה הוא צריך להכנס למיטה. זו לא השעה להתחיל מקלחת או ארוחת ערב.
  3. כשאתם רואים שהוא עייף אימרו לו – "אני רואה שאתה עייף. בוא נלך לישון". באופן הדרגתי זה יבנה את המודעות שלו סביב העייפות ויעזור ליצור את הקישור בין העייפות לשינה.
  4. אין צורך למנוע שינה מתינוק במהלך היום, כדי שיגיע עייף לשנת הלילה. להיפך, דאגו שישן טוב במהלך היום ויגיע רגוע ונינוח לשנת הלילה.
  5. עודדו את הילד לקחת מוצץ ביד ולהכניסו לפה (בהתאם לגיל). שחקו איתו במהלך היום עם מוצצים ולמדו אותו להכניס את המוצץ לפה בזמן המשחק. אחרי שיעשה זאת בשעות היום, יוכל לעשות זאת גם בלילה.
  6. ערכו טקס קבוע לקראת השינה, עם מרכיבים קבועים. זה מקנה בילד בטחון שהוא יודע לקראת מה הוא הולך. חשוב לבסס טקס קבוע גם בשנות היום. טקס כזה יכול להיות קצר וקולע.
  7. הטקס הוא חד כיווני: לא מפסיקים אותו בגלל שאחד ההורים חזר מהעבודה ורוצה לשחק, או מכל סיבה אחרת. את הטקס מתחילים כשהתינוק לא עייף ומסיימים כשהוא עייף.
  8. ביחרו צליל קבוע ומילה קבועה או משפט קבוע שאותו אתם מציגים/אומרים לתינוק בעת שהוא מתעורר בלילה. חשוב לשמור על אחידות ולא להתחיל לספר סיפורים באמצע הלילה שהופכים את הלילה להיות אטרקטיבי ומעניין. הקפידו להיות אחידים ומשעממים.
  9.  לתינוקות קטנטנים – לעיתים יש צורך להיות עטופים בשמיכה הדוקה. זה נותן להם עוד קצת זמן רחם, נותן תחושה ברורה של איברי הגוף ומאפשר להם להאריך את משך זמן השינה (ביום ובלילה).
  10. אל תפחדו מרעש – תינוקות ישנים טוב כשיש המולה, הם רגילים אליה כבר מהרחם, שם הם שמעו את קצב פעולת הלב, זרם הדם בעורקים, פעולת המעיים ועוד.
 
בכל שאלה נוספת, אתם מוזמנים לצלצל אלי
אשמח לעזור עוד.
שני ליבמן - יועצת שינה ומדריכת הנקה 050-3721895

תהליך יעוץ השינה מתקיים ללא קשר למיקום גיאוגרפי.
לקרוא עוד על תהליך של יעוץ שינה לחצו כאן. 
לייבסיטי - בניית אתרים